du är saknad <3

Nu är de exakt 1195 dagar sen du försvann från oss och lämnade en stor saknar och sorg..
Varje dag tänker jag på och alla minnen jag har kvar utav dig, varje dag är en kamp för mig att leva utan dig, du som alltid fanns till hands när man behövde dig.
Ingenting är desamma utan dig, ändå lever jag vidare mitt liv, med mina familjer, släkt och vänner som är ett otroligt underbart stöd.
du lämnade ett tom rum och du är verkligen älskad av oss alla, men de visste du redan :)

Jag minns när jag och Caroline va små och du va ofta branvakt åt oss, vi gick och handlade på Ica i Jordbro Centrum
och alltid fick vi en klubba eller något godis varje gång vi va med dig. Sen va de nån gång de va Cirkus som du tog med oss på.
Både jag och Caroline vart jätte glada, vi tyckte att de va så roligt att gå på Cirkus, speicellt med dig.

Men jag minns oxå den dagen pappa ringde till mamma kl.8 på morgonen och sa att du hade dött, mamma går först in till Caroline och berättade det,
hon började gråta floder, sen kom mamma in till mig och berättade de, men jag trodde inte på de, utan jag somnade om som om ingenting hade hänt
jag trodde att de va mammas farmor som hade dött, och hon är gammal plus att jag inte riktigt står henne nära så de berörde inte mig så mycke.
Sen ringde pappa vid 11-tiden till mig och säger att det är du som dött, och hela världen stannade för mig, jag kunde knappt andas.
Visste inte vad jag skulle göra, tårarna började rinna och som blev till floder, jag låg kvar i sängen och ville vakna upp ur denna hemska dröm
men de va ingen dröm, men jag fattade ändå inte att du dött, jag träffade dig för 2 dagar sen och då mådde du hur bra som helst.
sen kom pappa och hämtade oss för att vi skulle åka till faster Sussie där farfar va. I bilen så satt jag bara tyst och tittade ut genom fönstret
Caroline satt och grät hela vägen. Jag va helt borta.
Sen när vi kom hem till faster Sussie, då möts jag av farfar som gråter hur mycke som helst, först då förstår jag att du verkligen är borta.
Då forsar tårarna ner för kinderna. Alla gråter och är ledsna, ingen vet vad vi ska göra och ingen kan tro att de verkligen är sant.
jag kramar farfar och vi håller om varandra länge och vill inte släppa, utan vi vill bara vakna upp ur denna hemska dröm.
Jag mådde så sjukt dåligt, de va som att halva mig försvann bara sådär. utan förvarning, utan en kamp, du lämnade oss.

Nu sitter jag här 1195 dagar senare och tänker på dig varje dag, allt som du gått miste om för att du försvann från oss förtidigt.
Min 18-års dag ville jag knappt fira eftersom du inte skulle vara där.
Du kommer aldrig få se mig växa upp ordentligt, eller mina framtida barn, mitt bröllop. De är knappt att jag äns vill dom sakerna längre
just för att du inte får vara med mig och uppleva allt de där.
men jag vet en sak, du är alltid med mig oavsätt vart jag är vad jag gör, du sitter så troget på min vänstra axel, och du har fått mig att tänka efter på vad som verkligen är viktigt här i livet.

Farmor, du hade varit så stolt över mig nu. Jag har verkligen vuxit till mig och blivit så otroligt mogen i allt jag gör
när jag gör mina val, så är det du som hjälper mig välja rätt, och inte falla tillbaka till mitt gamla jag.
Jag älskar dig och kommer alltid älska dig! men utan dig så kommer jag aldrig vara hel.

Men jag vill att du ska veta att jag mår bra, jag har hittat världens underbaraste pojkvän och jag bor tillsammans med honom.
jag är lycklig och jag vet nu vad kärlek verkligen är.

Caroline mår jätte bra, hon blir bara större och större, känns som tiden går för fort. Jag kan inte vara inärheten av henne ofta längre
de tar kol på mig, hon är  min syster, mitt kött&blod, min själsfrände, mitt allt..
Utan henne hade jag aldrig klarat av allt de jag har gått igenom och fortfarande går igenom.

Farfar har flyttat till Vingåker, han har köpt ett hus där som verkar jätte fint va jag sätt på bilder. Men jag har fortfarande inte varit där och hälsat på honom
så du kan väl lova mig att hålla ett öga på honom åt mig :) jag saknar honom.

Pappa, Ewa och grabbarna träffar jag faktiskt rätt ofta. Vilket jag är jätte glad över.
Alla dom betyder så otroligt mycke för mig, jag vet inte vart jag hade varit idag utan dom vid min sida.


du är våran farmor, mormor, syster, maka, mamma, moster..
du är den bästa, underbaraste och vackraste! jag älskar dig så otroligt mycke och jag önskar varje dag att du va här hos mig


VILA I FRID! Du ska vet att vi alla saknar dig så otroligt mycke!

1942-2006


All the nights I've prayed
Must this all be untrue
I am not prepared to be strong

I just can't belive
I am losing you
Unprepared to carry on
I can't see you walk away (so cold, so alone)

All I need is you
It is all that I'm breathing for
All I need is you
Now I can't make it through
I have lost you forever
I am lost in pain without you
I am leaving ground forever



Kommentarer
Postat av: Caroline

Mamma gick först in till dig för jag minns så väl hennes röst genom väggen som man knappt kunde kalla för vägg. Jag minns det så väl. Hon gick in till dig och sen till mig och jag vet att jag åkte till Jennah den dagen också och att du och pappa hämtade upp mig. Det var knäpptyst i bilen på vägen dit...

2009-09-14 @ 00:02:47
Postat av: Angelica

neee mamma gick in till dig först .. du va mycke lättare att väcka på morgonen än mig .. hon va inne hos dig först



jaa, de enda som hördes typ va dina tårar som rann.. jag va i något slags chocktillstånd ..

2009-09-14 @ 17:40:00
URL: http://alltidgela.blogg.se/
Postat av: Anonym

hejsan , fin blogg :)

lust o lägga t mig i bloglovin ? själv anvönder ja en mapp på min dator som ja har alla bloggar ja läser i

kollar dom flera gånger om dagen , följer du mig me bloglovin lägger ja t dig i den mappen . :)

va säger du ?

2009-09-14 @ 17:40:45
URL: http://emmyandersson.blogg.se/
Postat av: SOFIA

otroligt fin och intressant blogg :D har du haft den länge? :)

2009-09-14 @ 18:01:12
URL: http://elodia.blogg.se/
Postat av: tekirch.

Hej!



Jag och tre tjejkompisar håller på att starta upp ett UF-företag. Nu håller vi på med en marknadsundersökning och har några frågor vi skulle vilja ha svar på, så du får gärna gå in på länken och svara på frågorna. Vi är jättetacksamma för din hjälp!



http://tekirch.blogg.se/2009/august/weneedyourhelp.html#comment



Mvh Tereze.

2009-09-14 @ 18:02:35
URL: http://tekirch.blogg.se/
Postat av: A L E X A N D R A - fotoblogg.

Hejhej, fin blogg du har!

ha en fortsatt bra dag,

kram Alexandra :)

2009-09-14 @ 18:04:35
URL: http://allysandra.blogg.se/
Postat av: Linnéa

fin blogg, vem har dött? :( elelr kan jag ställa den frågan? <3

2009-09-14 @ 18:32:31
URL: http://typlinnea.blogg.se/
Postat av: sofia

åå vad fint skrivet ! <3

2009-09-14 @ 18:46:40
URL: http://tjenaresofia.blogg.se/
Postat av: Marcus

sv: Jaså vad bra :)..Njae men på bättringen här iaf :)

2009-09-15 @ 09:38:03
URL: http://mrmas.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Sv: oj vad jobbigt min morfar dom för ungefär 30 års sen när min mamma var 9 år så det var nog lättare för mej att han redan var död. aja jag beklagar! <333333

2009-09-15 @ 14:47:29
URL: http://typlinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0